Het is belangrijk dat je zorg draagt voor jezelf en meer specifiek, voor je huid. Je moet de slechte gewoontes zoals gaan slapen met je make-up aan of buitengaan zonder zonnecrème vervangen door goede gewoontes. Met deze 5 dagelijkse tips kan je al een groot verschil maken. Het is een gemakkelijk goed te volgen plan.

  1. Ontwikkel een routine.

Was je gezicht twee keer per dag: één keer in de ochtend en een keer ’s avonds. In de ochtend bereid je je huid voor op alle producten die je daarna nog op je huid gaat aanbrengen zoals make-up, moisturizers en zonnecrème. In de avond is het belangrijk dat je al de producten van je gezicht afwast alsook alle onzuiverheden die je opbouwt gedurende de dag zoals vuil en gifstoffen van het milieu.

Dus je raadt het al, geen make-up tijdens het slapen. Doe het elke avond eraf, zonder uitzonderingen. Make-up verstopt je poriën, vangt vuil op en blokkeert de reparatie die essentieel is terwijl je slaapt.

 

  1. Zet de temperatuur wat lager.

Het is verleidelijk om gedurende de koude wintermaanden te genieten onder een warme straal in de douche. Maar volgens specialisten zal je huid gezonder en minder droog zijn wanneer je de temperatuur van het water gewoon warm hebt en niet heet. Doe dit dus ook voor je handen zo om het schilferen van je huid te voorkomen. Bovendien raden dermatologen aan om de duur van je douchebezoek te beperken en je lichaam nadien af te deppen in plaats van te wrijven.

 

  1. Smeren maar!

Naast het gebruik van vocht inbrengende crèmes op je gezicht, mag je soms ook eens extra aandacht besteden aan je ogen. Je oogleden hebben de dunste huid van je lichaam. Andere kwetsbare gebieden zoals de hals, decolleté, handen en armen die snel beschadigen door de zon en leeftijd mogen niet vergeten worden. De beste tijd om een hydraterende lotion aan te brengen is direct na het douchen wanneer je huid er het meeste op gesteld is deze te absorberen.

 

  1. Draag altijd zonnebrandcrème.

Als je één tip zou kiezen om te volgen is deze toch echt een aanrader. Breng zo vaak mogelijk zonnebrandcrème aan met een SPF van 30 of hoger. Deze producten beschermen je niet alleen tegen huidkanker, maar ook tegen de ontwikkeling van rimpels, houden uw pigment en uw huidbarrière gezond.

 

  1. Geef je lichaam wat het nodig heeft.

Je weet hoe het gaat: drink genoeg water, slaap voldoende (idealiter acht uur), eet gezond, … Dermatologen adviseren antioxidant-rijke groenten en fruit, terwijl andere specialisten zweren bij een zoutarm dieet. Ieder lichaam is anders, we zijn allemaal uniek en hebben andere dingen nodig. Leer je lichaam kennen en ontdek zo wat jouw lichaam nodig heeft.